درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 386
بازدید کل : 103684
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




محقق ایرانی دانشگاه سینسیناتی و همکارانش به بررسی چگونگی ارتقای عملکرد دستگاههای پلاسمونیکی پرداخته‌اند که در آینده می‌تواند به پردازش سریعتر، ارزانتر و به‌صرفه‌تر داده‌ها با امواج نور بجای جریان الکتریکی منجر شود.


 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

شرکت اینتل که تاکنون فناوریهای لازم را برای ارتباط برقرار کردن استفن هاوکینگ فیزیکدان و کیهان شناس بریتانیایی فراهم کرده، درنظر دارد این فناوری ها را با ارائه یک دستیار جامع فناوری به روز کند تا سرعت تکلم وی به حد عادی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی 50 سال گذشته، استفن هاوگینگ، فیزیکدان و کیهان شناس، نجات یافته بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده است، اما این بیماری همچنان قربانی می گیرد.




ادامه مطلب ...


جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

استیفن هاوکینگ موفق به دریافت جایزه ویژه فیزیک بنیادی برای یک عمر دستاورد علمی از جمله کشف تابش پرتو از سیاه‌چاله‌ها و همکاری وی در پژوهش‌های گرانش کوانتومی و جنبه‌های جهان اولیه شد.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

مکالمه‌ای که سالها پیش میان آلبرت اینشتین و اروین شرودینگر انجام گرفته نشان می‌دهد این دو 80 سال پیش از اینکه توجه‌ها به سمت انرژی تاریک جلب شود، تصادفا به وجود آن پی برده بودند.
به گزارش تلگراف، برای نوابغ، اشتباهات بزرگ نیز گاه می‌توانند به موفقیت تبدیل شوند،‌همانطور که بزرگترین اشتباه زندگی اینشتین به موفقیتی دیگر تبدیل شده‌است.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

این پرسش که آیاما در یک جهان واقعی زندگی می‌کنیم یا یک جهان شبیه‌سازی شده، برای قرنهای متمادی ذهن فلاسفه را بخود مشغول داشته و اکنون فیزیکدانان دانشگاه بن آلمان بر این باورند که توانسته‌اند راهی را برای آزمایش این نظریه شناسایی کنند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

آرتور استانلی ادینگتون یک کارشناس فیزیک نجومی اهل انگلستان بود که نظریه ی وی در مورد ساختار ستارگان ,امروزه اساس کارهایی از این قبیل را تشکیل می دهد وی چگونگی انتقال انرژی از هسته ستارگان را توضیح داد و تاثیر جرم ستارگان بر میزان تابندگی آنها را مشخص نموده است وی همچنین اولین شواهد رصد خانه ای در اثبات نظریه ی نسبیت عام ارایه کرده است . او که ستاره شناسی با نفوذ بود نه تنها الهام بخش همکارانش شد بلکه ستاره شناسی به ویژه کار ادوین هابل (۱۹۵۳-۱۸۸۹)را درمورد انبساط جهان به عموم معرفی نمود

نظر یادت نره همسنگر عزیز ░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░



ادامه مطلب ...


یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

مشاهده ذره گریزپای بوزون هیگز پس از 40 سال توسط دانشمندان سرن به عنوان توضیحی برای جرم داشتن ماده موجب شد که استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف 100 دلار از دست بدهد.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
فیزیکدان مشهور بریتانیایی استفن هاوکینگ گفت جایزه نوبل باید به پیتر هیگز، مردی که ذره بوسون "هیگز" به نام اوست، داده شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هاوکینگ، استاد سابق دانشگاه کمبریج، به شوخی گفت اعلام کشف این ذره در مرکز تحقیقاتی سرن در ژنو سوئیس ، در واقع باعث شده است که یک شرط بندی 100 دلاری را ببازد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

محققان دانشگاه استنفورد به دنبال توسعه یک فناوری هستند که آنها را قادر می‌کند با دسترسی به امواج مغزی «استفان هاوکینگ» از طریق دستگاه iBrain با وی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «استفان هاوکینگ» فیزیکدان برجسته انگلیسی از سه دهه پیش به دلیل ابتلا به بیماری ALS قدرت تکلم خود را از دست داده و تنها از طریق رایانه قادر به برقراری ارتباط با دیگران است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

نیل آرمسترانگ، نخستین انسانی که بر روی ماه گام برداشته، در یک مصاحبه نادر به کوبیدن نظریه پردازان توطئه پرداخته که سفر وی را به سطح ماه باور ندارند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فضانورد منزوی تصمیم گرفت تا به صحبت در مورد ماموریت خود با یک منبع غیر عادی که یک مجله حسابداری استرالیایی بوده بپردازد.



ادامه مطلب ...


شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد